Supers dit jaar agressief met januari-kortingen

Bijna alle supermarkten pakken na de ‘dure’ decembermaand uit met kortingsacties. Economie
Bijna alle supermarkten pakken na de ‘dure’ decembermaand uit met kortingsacties. | beeld anp / Koen van Weel
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

Elk jaar na de ‘dure’ feestdagen pakken supermarkten uit met kortingsacties. Juist dit jaar is de consument spekkoper.

Amsterdam

Hamsterweken, Prijskrakers, Hele Week Halve Prijs, Grote Gratisweken of Eurofestival: consumenten worden bijna in elke supermarkt om de oren geslagen met kortingsacties.

Deze januarikortingen zijn een jaarlijks ritueel, na de ‘dure’ decembermaand. De consument let dan extra op zijn portemonnee en is bereid zijn boodschappen elders in te slaan. ‘Je ziet het ook altijd na de zomervakantie, in augustus’, zegt retaildeskudige Paul Moers. ‘Het is niet echt origineel te noemen.’

Toch zijn de acties dit jaar behoorlijk ‘agressief’, vindt hij. …
Dit is 26% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief