Supermarktvrouw reanimeert Jamin

Anita Wetterhahn|foto GPD/Ramon Mangold Economie
Anita Wetterhahn|foto GPD/Ramon Mangold

OOSTERHOUT - Jamin wil weer worden wat het ooit was: de allerlekkerste. Anita Wetterhahn - bijna 25 jaar lang de sterke vrouw achter de Limburgse supermarkten van Jan Linders - gaat als een wervelwind door de oud-Hollandse snoepwinkel.

Ja, Jamin bestaat nog steeds. En vanaf volgende week zelfs in het klein: om het 125-jarig jubileum op te vrolijken opent de burgemeester van Madurodam een miniatuursnoepwinkel. Een belangrijk moment, vindt directeur Anita Wetterhahn, want geschiedenis is belangrijk voor de wederopbouw van Jamin. ,,Het merk Jamin is oer-Hollands, ambachtelijk, authentiek en staat voor kwaliteit.'' Tenminste, zo zou het moeten zijn. De laatste jaren is de keten ver afgedreven van zijn wortels. De winkels zijn niet bijzonder genoeg en voeren deels artikelen die ook in andere zaken te koop zijn. Albert Heij …
Dit is 14% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?