Supermarktoorlog raakt Grolsch

ENSCHEDE - De supermarktoorlog heeft Grolsch niet onberoerd gelaten.
In het afgelopen jaar daalde de nettowinst van de bierbrouwer van 20,6 miljoen euro in 2004 tot 18 miljoen euro. De omzet nam af van 314,8 miljoen euro tot 312,3 miljoen. Dat heeft de onderneming donderdag bekendgemaakt. Grolsch liet tevens weten dat de exclusieve importovereenkomst met Anheuser-Busch al in april van start gaat. Dat is mogelijk doordat de huidige distributiepartner USB al akkoord is gegaan met de beëindiging van het contract. Oorspronkelijk zou de Amerikaanse biergigant Anheuser, bekend van het Budweiser-merk, pas vanaf januari 2007 Grolsch-bier importeren in de Vere …
Dit is 19% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?