Supermarktoorlog goed voor kranten

AMSTERDAM - De dagbladen hebben ten minste 7 miljoen euro aan extra omzet geboekt door de prijzenslag in de supermarkten.
Ze zijn echter vooral blij dat de supermarktketens zijn teruggekeerd bij de krant als advertentiemedium. Een woordvoerder van de Holdingmaatschappij De Telegraaf becijfert de extra omzet in de verschillende dagbladen op enkele miljoenen euro's. ,,Het stemt ons tot vreugde'', zei de woordvoerder woensdag. ,,Enkele supermarktketens hadden de krant verlaten. Ze zijn weer terug. Kennelijk werken krantenadvertenties wel.'' Het is volgens De Telegraaf moeilijk om in te schatten hoe groot de extra omzet is. ,,We hebben duizenden advertentiepagina's op jaarbasis. Het aantal extra pagina's van de super …
Dit is 18% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?