Supermarkten: etiket geeft te beperkt informatie

LEIDSCHENDAM - De supermarkten vinden de etiketten op producten te beperkt informatie geven over gezonde voeding. In de strijd tegen het toenemend overgewicht bij Nederlanders, heeft de brancheorganisatie Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) een tienpuntenplan 'Stimulans naar balans' ontwikkeld om de voorlichting aan consumenten te verbeteren.
Vandaag sluiten de levensmiddelenindustrie, het bedrijfsleven, de horeca, zorgverzekeraars, sportorganisaties en de ministeries van Volksgezondheid en Onderwijs een overeenkomst over de bestrijding van overgewicht. ,,De bedoeling is dat alle betrokkenen elk vanuit hun eigen maatschappelijke rol een bijdrage leveren'', aldus een CBL-woordvoerder woensdag.Het tienpuntenplan is volgens de zegsman een eerste bijdrage van de supermarkten en kan nog worden aangevuld. ,,De verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie bij consumenten. Mensen besluiten toch zelf wat ze eten en bij ons kun je nu eenmaa …
Dit is 25% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?