'Supermarkt denkt verder dan prijs'

De onderhandelingen tussen supermarkten en fabrikanten over het opnemen van producten, gaan over meer dan alleen de prijs. Ook de plaats in het schap, de hoeveelheid en marketing spelen een grote rol.
ROTTERDAM - ,,In Nederland heerst ondanks de prijzenoorlog nog altijd het poldermodel'', zgt Leo Kivits. ,,Zelfs koekfabrikant Peijnenburg en Albert Heijn zitten ondanks hun conflict nog om tafel.''Kivits is hoofddocent retailmanagement bij het Erasmus Food Management Instituut (EFMI) in Rotterdam. Daarvoor bekleedde hij directiefuncties bij Vendex Food Groep en Groenwoudt.,,De prijs is een van de punten tijdens de gesprekken. Supermarkten kijken naar de inkoopprijs en komen dan zelf met een winstmarge, die dan leidt tot de verkoopprijs. Daarbij kijken ze niet alleen naar de winstmarge van het …
Dit is 15% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?