'Super de Boer schiet met prijsactie in eigen voet

DONGEN - ,,Niet slim'', noemt supermarktdeskundige Gerard Rutte de gisteren begonnen prijzenactie van Super de Boer, onderdeel van het Laurusconcern. Marcel Temminghoff, van onderzoeksbureau GfK, meent dat er op termijn alleen maar verliezers zijn in deze jongste slag om de supermarktconsument.
,,Het kan meer buurtsupers de kop kosten, leiden tot een lager serviceniveau en tot verdere verschraling van het winkelaanbod.'' Laurens Sloot van de Erasmus Universiteit is minder sceptisch. Volgens de wetenschapper is het een goede zaak dat Super de Boer nu eens het initiatief neemt in plaats van telkens achter Albert Heijn aan te hollen. ,,Super de Boer moet namelijk ook aan haar prijsimago werken. En oorlog? Ach, daar is alleen sprake van als anderen gaan terugschieten. Daar heb ik op dit moment nog niet zoveel van gemerkt.''Met een groots gebaar is Super de Boer, de supermarktformule van …
Dit is 15% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?