Strijd in supermarkten harder

Supermarktketen C1000 pakte deze week uit met zeven aanbiedingen van Unilever-producten. Supermarkten en fabrikanten werken geregeld samen in de strijd om de consument. Maar C1000 kan morgen net zo makkelijk besluiten om Unilever-producten uit het assortiment te gooien.
DEN HAAG - ,,Het is kei- en keihard geworden, zegt supermarktdeskundige Gerard Rutte. ,,Als een fabrikant niet akkoord gaat met een gewenste leverprijs, is het jammer. Dan zetten ze wel een ander merk in het schap. Er zijn supermarktinkopers die echt heel bot te werk gaan. Oude relaties zijn niets meer waard. Vriendendiensten, 'ouwe jongens krentenbrood', een ontspannen zakenlunch. Het is er niet meer bij. Het gaat om de pegels.''Na een zomer van wonden likken, bereiden de supermarktketens zich voor op nieuwe rondes in de prijzenoorlog. Traditioneel proberen de supers na de grote vakantie nieu …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?