Sponsor Mercedes verdient aan Formule 1

In de Mercedes-AMG Project ONE zit Formule 1-technologie direct verwerkt. Economie
In de Mercedes-AMG Project ONE zit Formule 1-technologie direct verwerkt. | beeld afp / Daniel Roland
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Sportwagenfabrikant Mercedes-AMG steekt elk jaar miljoenen in een eigen Formule 1-­team. Onderzoekers van de Erasmus Universiteit hebben ontdekt: dat levert wat op.

Rotterdam

De hamvraag voor bedrijven is: moet je een team sponsoren om daar veel marketing omheen te bouwen, of moet je er echt ín gaan zitten en ook de kosten voor onderzoek en technische innovaties dragen? Mercedes-AMG doet in de F1 het laatste; dat kost het bedrijf 180 miljoen euro per jaar. Of die keuze loont, is nu voor het eerst onderzocht. Daarvoor werkten wetenschappers van de Erasmus Universiteit, de Rotterdam School of Management en Erasmus School of Economics samen. Ze analyseerden de inspanningen van negen Formule 1-teams in de periode 2000 tot 2015. Ze publiceren de resultaten in …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?