‘Sneller reizen binnen de Randstad’

De Netkous, het tramviaduct over het spoor van de Randstadrail in de Haagse wijk Bezuidenhout. De Randstadrail is volgens directeur Pedro Peters van het Rotterdamse vervoersbedrijf RET ‘een lichtend voorbeeld van hoe het moet’. Economie
De Netkous, het tramviaduct over het spoor van de Randstadrail in de Haagse wijk Bezuidenhout. De Randstadrail is volgens directeur Pedro Peters van het Rotterdamse vervoersbedrijf RET ‘een lichtend voorbeeld van hoe het moet’. | beeld anp / Lex van Lieshout
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Het aantal ov-reizigers in de Randstad, met name treinreizigers, stijgt de komende twintig jaar zo snel, dat het kabinet veel meer moet investeren in mobiliteit.

Den Haag

Nu wordt er jaarlijkse ongeveer 1 miljard euro gestoken in de infrastructuur. Dat bedrag moet minstens worden verdubbeld, stellen vijf ov-bedrijven in een donderdag gepresenteerde toekomstvisie.

De NS, GVB, RET, HTM en Qbuss, alle vijf (semi-)publieke vervoersbedrijven, willen vooral dat steden in de Randstad door meer lightrailverbindingen met elkaar worden verbonden. In de Randstad moet de gebruiker van het ov altijd en overal binnen een uur ‘van deur tot deur’ kunnen reizen, is het motto van de vijf.

‘Zoals het nu is, kan ik zeggen: het loopt binnen een paar jaar volkomen vast’, …
Dit is 14% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief