Smartphones eerst naar reparateur

Wie claimt dat een smartphone of computer total loss is, moet deze volgens verzekeraar ASR voortaan opsturen naar een reparateur. |Beeld GPD Economie
Wie claimt dat een smartphone of computer total loss is, moet deze volgens verzekeraar ASR voortaan opsturen naar een reparateur. |Beeld GPD

DEN HAAG - Verzekeraar ASR gaat reparateurs inzetten, omdat het aantal schadeclaims van dure huiselectronica (smartphones, tablet-computers en laptop-computers) fors aan het stijgen is.

Wie claimt dat een smartphone of computer 'total loss' is, moet deze voortaan opsturen naar een reparateur. Pas als die ook tot de conclusie komt dat het dure hebbeding echt niet meer te repareren valt, betaalt de verzekeraar volgens de polisvoorwaarden van de inboedelverzekering uit. ASR hoopt op deze manier mogelijke fraude tegen te gaan en de schadelast te kunnen verminderen. Het gaat voorlopig nog om een proefproject, zegt woordvoerster Ellen Houben. ASR wil onderzoeken of de aangetroffen beschadiging overeen komt met de opgegeven toedracht en repareert zo mogelijk de schade. Dat ve …
Dit is 28% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?