Slimme apps helpen patiënt en verzekeraar

Gert-Jo van Doornik: ‘Minder onnodig artsenbezoek.’ Economie
Gert-Jo van Doornik: ‘Minder onnodig artsenbezoek.’ | beeld Raymond Rutting
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De nieuwste generatie medische apps voor de smartphone is volledig ingesteld op de klant: waar heeft die behoefte aan?

naam app:Moet ik naar de dokter?

wat doet het:Advies geven over een bezoek aan de huisarts

hoeveel gebruikers:270.000 downloads, zo’n 1000 per dag

wat kost het:Gratis

Toen Gert-Jo van Doornik directeur was van de huisartsenpost in Apeldoorn, merkte hij dat veel mensen twijfelden of ze wel naar de huisarts moesten en daarom toch maar belden. Die mensen moesten slimmer en efficiënter geholpen kunnen worden, bedacht hij.

‘Het doel van de app ‘Moet ik naar de dokter?’ is de juiste zorg op het juiste moment’, zegt Van Doornik. In de app geef je op de afbeelding van een poppetje aa …
Dit is 7% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?