Slim Fast ligt Unilever zwaar op de maag

Merkenreus Unilever (onder meer Bertolli, Knorr, Dove) zit in haar maag met de dieetproducten van Slim Fast. De omzet daalt dramatisch want de consument heeft geen zin meer om af te slanken. Tegelijkertijd vliegen de shampoos en crèmes van Dove de winkel uit. 'Vrouwen waarderen het dat we geen slanke modellen meer gebruiken in de reclame.'
LONDEN - De consument lijkt het even helemaal gehad te hebben met producten en diëten die een strakke lijn beloven. Na het faillissement van het tot voor kort razend populaire Atkins-dieet, eerder deze week, meldde voedingsgigant Unilever gisteren opnieuw een dramatische daling van de omzet bij afslankmerk Slim Fast. Het geloof in Slim Fast lijkt verdwenen. Het merk werd in 2000 gekocht voor 2,4 miljard euro en staat nu nog maar voor een waarde van 400 miljoen euro in de boeken.Toch wilde Unilever-topman Patrick Cescau Slim Fast, gisteren bij de presentatie van de halfjaarcijfers van het conce …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?