Sinterklaas heeft baat bij prijzenslag

Sinterklaas en Zwarte Piet doen hun speelgoed inkopen. |beeld Novum / Roel Rozenburg Economie
Sinterklaas en Zwarte Piet doen hun speelgoed inkopen. |beeld Novum / Roel Rozenburg

DEN HAAG - Een slimme Sinterklaas kan dit jaar flink besparen op speelgoed. Wie alle folders goed uitpluist en online winkelt, kan al gauw vijftien tot twintig euro besparen op de cadeauzak, zegt retaildeskundige Frank Quix. Aan de sinterklaasavond geven Nederlanders per persoon jaarlijks gemiddeld ruim honderd euro uit.

'Voor wie moet bezuinigen, wordt Sinterklaas zo toch nog leuk', meent Quix, marktonderzoeker en docent aan de Universiteit van Amsterdam. 'Dit is voor prijsstunters bij uitstek de periode om mensen met hoge kortingen om de oren te slaan. De folders goed doornemen en online shoppen kan - ook op speelgoed van bekende merken - een hoop schelen. Dat varieert van euro's korting op een Lego-doos tot het derde artikel gratis of kosteloos thuisbezorgen.'' De consument profiteert van de hevige concurrentie tussen speelgoedspeciaalzaken, online verkopers en prijsstunters. 'Veel partijen verkopen …
Dit is 28% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?