Senseo-site overbelast

De site waarop bezitters van een Senseo kunnen controleren of hun koffiemachine terug moet voor reparatie, was woensdag regelmatig overbelast. |foto ANP/Koen Suyk Economie
De site waarop bezitters van een Senseo kunnen controleren of hun koffiemachine terug moet voor reparatie, was woensdag regelmatig overbelast. |foto ANP/Koen Suyk

AMSTERDAM - De site waarop bezitters van een Senseo kunnen controleren of hun koffiemachine terug moet voor reparatie, was woensdag regelmatig overbelast. ,,Het is erg druk'', zei een woordvoerder van producent Philips.

Hoeveel mensen zich al hebben gemeld, kon hij niet zeggen. Dinsdag maakte Philips bekend dat het wereldwijd ruim zeven miljoen Senseo-apparaten terugroept vanwege een veiligheidsprobleem. Het gaat om modellen die zijn geproduceerd tussen juli 2006 en november 2008. In Nederland zijn er daarvan ongeveer een miljoen verkocht. Wanneer sprake is van zware kalkafzetting en een haperend veiligheidsmechanisme kan in het apparaat zo'n druk ontstaan dat het in delen breekt. Onderdelen zouden dan in het rond kunnen gaan vliegen. Het risico is volgens het bedrijf kleiner dan drie op een miljoen pe …
Dit is 46% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?