Senseo en platte tv helpen Philips

AMSTERDAM - Philips heeft de prestaties van zijn divisie consumentenelektronica verbeterd in het derde kwartaal. Financieel directeur Pierre-Jean Sivignon zei gisteren dat dit te danken is aan de reorganisaties die zijn doorgevoerd bij het zorgenkindje. Philips laat meer buiten de deur produceren en richt zich vooral op de verkoop van de producten.
De omzet bij consumentenelektronica steeg in vergelijking met het derde kwartaal vorig jaar met elf procent tot 2,54 miljard euro. Alleen de divisie huishoudelijke apparaten, waar de populaire Senseo-koffiemachine onder valt, deed het beter met een omzetgroei van vijftien procent.In het tweede kwartaal zag Philips de inkomsten uit consumentenelektronica nog dalen. Topman Gerard Kleisterlee gaf toen de schuld aan de afwachtende consument.Volgens Philips is nog steeds sprake van zwakke omstandigheden op de consumentenmarkten, maar zijn nieuwe producten aangeslagen. Sivignon steldt dat vooral de …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?