Schraal assortiment stoort klant

DEN HAAG - Klanten balen van het verschraalde assortiment in supermarkten. Verdwenen merken uit de schappen door de prijzenoorlog, is voor het eerste ergernis nummer een in de supermarkt.
De lange wachtrij voor de kassa is na jaren verdrongen naar de tweede plek. Dat is de uitkomst van het jaarlijkse klantenonderzoek Consumententrends 2006 van het Erasmus Food Management Instituut (EFMI). Om staande te blijven in de prijzenoorlog hebben supermarkten hun assortiment de afgelopen twee jaar fors gesaneerd. Merken die schapruimte opslokten, maar matig verkochten zijn verdwenen. Nu blijkt dat klanten zich groen en geel ergeren aan het verwijderen van artikelen uit schappen. ,,Je ziet dat veel A- en B-merken zijn verdwenen, ten faveure van de huismerken'', aldus onderzoeker Lauren …
Dit is 31% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?