Scheringa scoort met Frisia

HILVERSUM - Het sportieve succes van AZ heeft ook hoofdsponsor Frisia niet onberoerd gelaten. Het bedrijf van voorzitter Dirk Scheringa blijkt afgelopen seizoen van alle eredivisiesponsors het hoogste rendement uit de investering te hebben gehaald.
Het onderzoeksbureau Sport und Markt berekende het rendement aan de hand van de financiële inleg en de bekendheid bij voetballiefhebbers. De populariteit van AZ heeft ervoor gezorgd dat twintig procent van de ondervraagde voetballiefhebbers Frisia herkent als (shirt)sponsor van AZ.AMEV, scheidend shirtsponsor van FC Utrecht, staat op de tweede plaats. Meer voetbalkijkers herkenden de verzekeraar als geldschieter van FC Utrecht, 28 procent, maar in verhouding tot de investering doet Frisia het beter.Philips heeft in combinatie met PSV de meeste bekendheid, 78 procent, maar steekt veel meer geld …
Dit is 40% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?