Schade bij annulering van een reis kan kleiner

De Consumentenbond vindt het niet eerlijk dat reizigers in geval van annulering hun ticket niet kunnen doorverkopen, terwijl de vliegmaatschappij de vrijgekomen stoel dubbel kan verkopen. Economie
De Consumentenbond vindt het niet eerlijk dat reizigers in geval van annulering hun ticket niet kunnen doorverkopen, terwijl de vliegmaatschappij de vrijgekomen stoel dubbel kan verkopen. | beeld anp / Evert Elzinga
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

Het moeten annuleren van een reis betekent vaak een financiële strop voor de reiziger. Daar is best wat aan te doen, vindt de Consumentenbond.

Amsterdam

Passagiers moeten hun vliegtickets kunnen doorverkopen, als ze hun reis onverhoopt moeten annuleren. Gemiddeld komt 15 procent van de reizigers niet opdagen voor een vlucht. Nu zijn ze vaak hun geld kwijt, of ze moeten forse bedragen neertellen om hun ticket op een andere naam te laten zetten.

Dit terwijl de vliegmaatschappij de vrijgekomen stoel dubbel kan verkopen – eerst aan de reiziger met de annulering, daarna aan een nieuwe klant. ‘Niet uit te leggen’, vindt Consumentenbond-directeur Bart Combée. De Consumentenbond is daarom, samen met de online reismar …
Dit is 11% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief