Ruzie over effect van drankreclame

DEN HAAG - Het drankgebruik onder jongeren daalt. Dankzij de zelfregulering van het bedrijfsleven, claimden de alcoholproducenten maandag. Onzin, reageert de Stichting Alcohol Preventie (Stap).

Directeur Peter de Wolf van Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva), een initiatief van de Nederlandse drankprocenten, zei maandag dat de kritiek op drankreclames niet is gebaseerd op feiten. Volgens hem toont onderzoek aan ,,dat er onvoldoende bewijs is voor het claimen van een effect van alcoholreclame op alcoholconsumptie, laat staan op alcoholconsumptie door minderjarigen''. De Wolf stelt dat drankproducenten zich al jaren bezighouden met verantwoorde alcoholreclame. ,,Alcoholreclame werkt wel als het gaat om merkvoorkeur. Mensen gaan dus niet meer drinken, maar kiezen op basis va …
Dit is 34% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?