Ruimte voor nieuwe initiatieven winkelbranche

In de topstraten van de steden gaat de filialisering onverminderd door. Daar is zelfs sprake van internationalisering, door de komst van buitenlandse winkelketens, aldus Locatus. Economie
In de topstraten van de steden gaat de filialisering onverminderd door. Daar is zelfs sprake van internationalisering, door de komst van buitenlandse winkelketens, aldus Locatus. | beeld anp / Jerry Lampen
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

Ketenwinkels zijn wel gevestigd in de grootste panden. Gemeten naar het aantal vierkante meters winkelvloer is zo’n 60 procent in gebruik bij een winkelformule met zeven of (veel) meer vestigingen, inclusief bedrijven als McDonald’s en Starbucks.

De ‘verblokkering’ vertoont nog wel een zeer lichte stijging onder winkels als mode- en schoenenzaken. Sinds 2012 liep het aantal filiaalbedrijven op van 36,8 tot 37,4 procent van het totaal aantal van 98.000 winkelpanden dat in gebruik is bij dit soort zaken.

Het aantal ketenwinkels neemt vooral af in de ‘mindere’ straten en in …
Dit is 29% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door