Revolutie bladen van 2009 is alweer achterhaald

Kranten en tijdschriften hebben het moeilijk: lezers en adverteerders blijven weg. Dat ligt vooral aan de uitgevers: mensen willen graag lezen. |beeld ANP Economie
Kranten en tijdschriften hebben het moeilijk: lezers en adverteerders blijven weg. Dat ligt vooral aan de uitgevers: mensen willen graag lezen. |beeld ANP

AMSTERDAM - Kranten en tijdschriften hebben het moeilijk: lezers en adverteerders blijven weg. Dat ligt vooral aan de uitgevers: 'mensen willen graag lezen'.

Het stoffige blaadje dat wekelijks in honderdduizenden brievenbussen valt is passé. De auteurs zijn zélf het merk, het blad is onderdeel van een kerstboom aan internetactiviteiten, feesten en producten. Althans, dat is de toekomst van de gedrukte media volgens Nederlandse nieuwsgoeroes. Voor de zakenbladen Fem Business, Bizz en Zibb was 2010 het laatste jaar; uitgever Reed Elsevier trok de stekker eruit. 'Onbegrijpelijk', vind bladenmaker Oscar Kneppers. En tekenend voor de houding van hedendaagse bladenuitgevers, meent de oprichter van succesvolle titels als Bright (technologie) en Eco …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?