'Regelgeving te complex'

ROTTERDAM - Energiebedrijven Essent en Eneco lopen tegen dezelfde problemen aan als waarover branchegenoot Nuon zaterdag via een paginagrote advertentie in landelijke dagbladen zijn excuses aanbood.
Tienduizenden klanten van Nuon klagen steen en been over te laat aangeleverde rekeningen. In de advertentie heeft Nuon beterschap beloofd. Volgens Eneco en Essent betreft het aantal klagers circa 0,1 procent van hun totale klantenbestand. ,,We willen daarmee het probleem niet bagatelliseren. Want elke ontevreden klant is er een teveel'', aldus I. Broen, woordvoerder van Essent. Volgens hem is het probleem niet op te lossen door honderden medewerkers extra aan te trekken, zoals Nuon in zijn advertentie heeft aangekondigd. ,,Dat is symptoombestrijding. De overheid is bij de vrijmaking van de ene …
Dit is 58% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?