Post komt op tijd, maar service kan beter

AMSTERDAM - De Nederlandse postbode is de beste van Europa. Qua prijs-kwaliteitverhouding scoort TPG Post beter dan andere Europese postbedrijven. Wil TPG haar positie handhaven, dan moet het investeren in service voor de klant. Met de vrijere postmarkt komen steeds meer concurrenten en die kunnen zich juist manifesteren in het verlenen van service.
TPG Post was gisteren echter positief over de toekomst bij de jaarlijkse presentatie van haar 'rapportcijfer' in het Amsterdamse sorteercentrum. De Nederlandse postbode heeft afgelopen jaar 96,5 procent van de poststukken binnen 24 uur bezorgd. Alleen zijn Zwitserse collega wist meer brieven, 98 procent, de volgende dag in de brievenbus te krijgen. Zwitsers betalen dan ook 58 eurocent voor een postzegel, terwijl een Nederlander 39 eurocent afrekent.Nederlanders zijn redelijk te spreken over de postbezorging. Van de particulieren zegt 88.6 procent tevreden te zijn over TPG Post. Van de zakelijk …
Dit is 29% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?