Philips haalt broekriem aan

AMSTERDAM - De Philips-divisie Consumentenelektronica ondergaat een forse reorganisatie, zo heeft directeur Gottfried Dutiné donderdag aangekondigd.
Het bedrijfsonderdeel wil vanaf eind 2005 jaarlijks 400 miljoen euro besparen om de winst op te krikken. Een woordvoerder van Philips kon donderdag nog niet aangeven hoeveel banen dit plan kost. Het concern wil zich richten op drie belangrijke onderdelen. Het gaat om netwerken, beeldschermen en infotainment (mobiele audio en video). ,,We verwachten meer concurrentie en moeilijker spelregels in de markt'', schrijft Dutiné in een brief aan het personeel. Binnen de divisie zijn deze week teams opgezet die onderzoeken welke maatregelen nodig zijn om de efficiëntie te verbeteren. ,,Zo wil …
Dit is 40% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?