Philips en Nike goed koppel

LAS VEGAS - Het beleid van Philips om via partners toegang te krijgen tot de lucratieve jongerenmarkt werpt vruchten af. De samenwerking met sportartikelengigant Nike was vorig jaar goed voor de verkoop van een miljoen producten, waaronder een mp-3 speler voor in de sportkleding.
Directielid R. Provoost van de divisie consumentenelektronica sprak gisteren in dat kader van een ,,mijlpaal''.Welk bedrag met de Nike-verkopen gemoeid is, wilde hij niet zeggen. Maart vorig jaar gaf het concern aan vanaf de tweede helft 2003 op enkele tientallen miljoenen extra inkomsten te rekenen. Philips en Nike vonden elkaar twee jaar geleden. Philips ontwikkelde onder andere een draagbare radio en speciale koptelefoons die tijdens het sporten gedragen kunnen worden.Met de samenwerking met onder meer Nike en Ikea wil Philips zich transformeren tot een hip en trendy merk. In Las Vegas wer …
Dit is 46% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?