Personeelswerving vaker via sociale media

Een jonge vrouw bekijkt vacatures op een iPad. Economie
Een jonge vrouw bekijkt vacatures op een iPad. | beeld anp / Roos Koole
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Sociale media worden steeds vaker gebruikt voor het werven van personeel.

Den Haag

Inmiddels zet bijna een op de vijf bedrijven netwerken als LinkedIn of Facebook in bij het zoeken naar geschikte kandidaten voor een vacature, blijkt uit onderzoek door uitkeringsinstantie UWV. In 2013 deed nog minder dan een op de tien ondernemingen dat.

Vooral communicatiebedrijven en horecapartijen proberen via sociale media nieuwe krachten te vinden. De sites worden veel ingezet voor het werven van hogeropgeleid personeel, aldus het UWV. De instantie baseert zich op een enquête onder 4700 bedrijven die vorig jaar vacatures hebben vervuld. Voor kwetsbare groepen op de arbeidsmark …
Dit is 37% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief