Overnamebod ABN Amro bedoeld als breekijzer

Met een bod van 6,3 miljard op het Italiaanse Antonveneta denkt ABN Amro de starre Italiaanse bankenmarkt open te kunnen breken. Daarvoor moet het wel de Italiaanse centrale bank, Italiaanse aandeelhouders en haar eigen aandeelhouders trotseren.
AMSTERDAM - Op zoek naar een tweede thuismarkt in Europa heeft ABN Amro halverwege de jaren negentig al belangen genomen in een van de grotere banken in Italië: Capitalia. En in Antonvenata, een regionale bank uit het rijke noordoosten van het land. ABN Amro heeft Italië als potentiële tweede thuismarkt in Europa gekozen, vanwege de hoge opbrengsten en geringe concurrentie in die markt. Volgens ABN Amro bestuurder Tom de Swaan staat de Italiaanse bankenmarkt aan de vooravond van grote veranderingen en is er daar nog veel groei mogelijk.Er zijn in Italië nu nog bijna achthonderd verschillende b …
Dit is 15% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?