Oplage betaalde kranten blijft dalen

AMSTERDAM - De oplage van betaalde kranten is ook in 2006 gedaald, blijkt dinsdag uit jaarcijfers van HOI (Het Oplage Instituut). In vergelijking met 2005 lieten de dagbladen gezamenlijk een oplagedaling zien van 2,3 procent. Dat beeld past in een al langer lopende trend. De gratis kranten zagen in 2006 hun oplage stijgen (gezamenlijk 1,4 procent).
Ook onder de betaalde kranten waren er wel wat stijgers. Het Financieele Dagblad groeide zelfs met 4,3 procent. Het Parool verspreidde 0,1 procent meer kranten en Trouw 0,4 procent. Het Financieele Dagblad (FD) is erg blij met het door de krant behaalde resultaat. ,,Aangepaste vormgeving van de themapagina's en redactionele aanvullingen, zoals het thema Carrière, hebben een interessanter en waardevoller product opgeleverd voor onze abonnees'', aldus Antoinette de Ridder van de FD Mediagroep. Volgens haar is de stijging van het aantal kranten vooral te danken aan een groeiend aantal vaste a …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?