Opgeslokt door hippe chocolade

Van faillissement tot trend: Toussaint Claessens en Mirjam Schroeder hebben zichzelf opnieuw uitgevonden. Rechts de productie van bonbons. |beeld Raymond Rutting Economie
Van faillissement tot trend: Toussaint Claessens en Mirjam Schroeder hebben zichzelf opnieuw uitgevonden. Rechts de productie van bonbons. |beeld Raymond Rutting

KERKRADE - Na zijn faillissement trachtte kok Tous Claessens samen met zijn echtgenote de draad weer op te pakken. Inmiddels heeft het paar internationaal succes met chocolade aan een lepeltje.

Elke avond weer de resten chocolademelk uit de hotpot lepelen. Daarin schuilt de oorsprong van het succes van Chocolate Company. Dat moest toch anders kunnen, lacht Toussaint Claessens (48) bij de herinnering aan deze rotklus. De oplossing is bijna tien jaar later in tachtig smaken in dertig landen verkrijgbaar. De hotchocspoon, al dan niet in de deluxe variant, is te koop van Zwitserland tot Japan en van Australië tot Egypte. Warme chocolademelk, te maken van een blokje chocola aan een houten lepel. Melk, puur en wit klinken gewoontjes in een assortiment met apfelstrudel, cassis cardamon, …
Dit is 7% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief