Ook Steve Jobs geloofde uiteindelijk in de iPad Mini

Apple-baas Tim Cook tijdens de presentatie van de iPad Mini. |beeld AP Economie
Apple-baas Tim Cook tijdens de presentatie van de iPad Mini. |beeld AP

DEN HAAG - De kleine iPad die Apple deze week presenteerde, is slecht nieuws voor Amazon en Google. Beide bedrijven verkopen hun kleinere tablets vooral dankzij de afwezigheid van de grote concurrent uit Californië.

Met een kleinere versie van zijn tabletcomputer iPad wil Apple concurrenten verder van zich afhouden. De nieuwe iPad Mini, die Apple dinsdagavond in het Californische San Jose presenteerde, moet consumenten overtuigen die de huidige iPad te groot, te zwaar of te duur vinden. Het nieuwe model is bijvoorbeeld 53 procent lichter. De lichtste versie van de iPad Mini kost 329 euro, terwijl de grote 499 euro kost. Daarmee boort Apple een nieuwe markt aan van prijsbewuste consumenten, al verkopen rivalen Amazon en Google hun minitablets voor rond 200 dollar. groter De kleine iPad is onda …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?