Ook Chinezen massaal aan Talpaprogramma’s

Het programma The Voice is het internationale succesnummer van Talpa. Economie
Het programma The Voice is het internationale succesnummer van Talpa. | beeld anp / Levin den Boer
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Mediabedrijf Talpa heeft een grote televisiedeal gesloten met het Chinese mediaconcern Zhejiang Tangde. Daardoor worden ruim tweehonderd Talpaprogramma’s ontwikkeld en geproduceerd voor China.

Amsterdam

De eerste productie die in het kader van de nieuwe overeenkomst in China zal worden uitgezonden, is de dansshow Dance Dance Dance. Ook zijn de licentierechten verkocht voor productie en uitzending van het vijfde tot en met het achtste seizoen van The Voice of China.

Zhejiang Tangde betaalt 60 miljoen dollar voor The Voice en steekt daarnaast nog 50 miljoen dollar in de joint venture die de Talpaformats gaat ontwikkelen voor de lokale markt.

Het Chinese bedrijf is actief als producent van film en drama en beursgenoteerd.

metamorfose

‘Ik ben ervan overtuigd dat we een geweldige z …
Dit is 31% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief