Omzet supermarkten groeit ondanks crisis

De Nederlandse supermarkten hebben nog steeds weinig last van de crisis. |beeld Novum / Bart Maat Economie
De Nederlandse supermarkten hebben nog steeds weinig last van de crisis. |beeld Novum / Bart Maat

DEN HAAG - De Nederlandse supermarkten hebben nog steeds weinig last van de crisis. De omzet van de hele branche steeg in 2011 met 2,7 procent tot ruim 33 miljard euro.

Dat blijkt uit het jaarverslag van het Centraal Bureau voor de Levensmiddelenhandel (CBL) dat donderdag wordt gepresenteerd. De omzetgroei is deels het gevolg van gestegen prijzen en deels van gestegen vraag. Ook dit jaar zal de totale omzet in de supermarkten met 2 tot 3 procent stijgen, zo verwacht de brancheorganisatie. Dat is opvallend, omdat de koopkracht dit jaar voor het derde jaar op rij iets zal dalen. De consument bezuinigt wel, maar nauwelijks of niet op de dagelijkse boodschappen, zo blijkt uit het onderzoek ConsumentenTrends 2012. Slechts 11 procent van de consumenten bezui …
Dit is 33% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?