Nuon verliest 200.000 klanten

AMSTERDAM - De vrije keuze van energieleverancier heeft Nuon 200.000 klanten gekost. Naar schatting hebben sinds de liberalisering van de energiemarkt vorig jaar juli 75.000 Nuon-klanten (drie procent) voor een andere stroomleverancier gekozen en 125.000 (vijf procent) voor een andere gasleverancier.
Het is de eerste keer dat Nuon aangeeft hoeveel klanten het heeft verloren. ,,Absolute cijfers over klantenaantallen geven wij sinds de liberalisering van de markt niet meer,'' aldus de Nuon-woordvoerder. Op 1 juli vorig jaar had Nuon ten minste 2,5 miljoen klanten. Het grote verlies aan gasklanten heeft volgens Nuon te maken met het feit dat de vrije keuze van gasleverancier pas op 1 juli 2004 mogelijk was. ,,Voor groene stroom was men al vrij in de keuze en veel huishoudens hadden die keuze al gemaakt'', aldus de woordvoerder.Klanten keerden Nuon niet alleen de rug toe omdat ze bij andere le …
Dit is 23% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?