Nieuws maken kost gewoon geld

Dagbladen zijn hard bezig hun digitale toekomst vorm te geven. Uitgevers werken aan nieuwe verdienmodellen. |beeld GPD / Jaspar Moulijn Economie
Dagbladen zijn hard bezig hun digitale toekomst vorm te geven. Uitgevers werken aan nieuwe verdienmodellen. |beeld GPD / Jaspar Moulijn

DEN HAAG - Lezers zijn er genoeg voor het nieuws dat kranten dagelijks leveren. Het is de kunst de nieuwsconsument te laten betalen voor wat hij leest.

Hectiek in krantenland. De oude eerbiedwaardige dagbladen zijn hard bezig hun digitale toekomst vorm te geven. Terwijl hun steeds ouder wordende lezers langzaam weglopen, jongeren gratis nieuws lezen en adverteerders uitwijken naar internet en televisie, werken uitgevers onder hoge druk aan nieuwe verdienmodellen, waarin betaald nieuws via smartphones en tablet-computers de hoofdrol vervult. De Telegraaf Media Groep (TMG) denkt over vier jaar de helft van zijn omzet te halen uit andere dan gedrukte media. Nu zijn die nog goed voor 70 procent van de omzet. TMG gaat sociale netwerken als …
Dit is 7% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?