Nederlandse supermarktoorlog in België

Economie
beeld Rebecca Fertinel
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Met ‘Hollandse prijzen’ trekt Albert Heijn in België klanten. ‘Hier, ge krijgt dat gratis.’ Klanten blij, concurrenten boos: ‘Deze race naar de bodem schaadt de hele economie.’

Lokeren

Wie pardoes wakker zou worden op de vloer van de Albert Heijn in het Belgische Lokeren, zou niet snel in de gaten hebben dat hij Nederland verlaten heeft. Vooruit, er staat met grote wit-houten letters ‘charcuterie’ boven de worsten en olijven, en er is een hoekje met sterke drank. Wie buiten een winkelwagentje ophaalt, ziet wellicht dat daarop een bordje geplakt is: Belgische kwaliteit, Hollandse prijzen.

Pas wanneer de ontwaakte Nederlander het centrale gangpad oploopt, onthult de Belgische AH zich in volle glorie: het is hier één groot kortingenwalhalla. Aan de plafonds verkondige …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?