Nederlanders beknibbelen op dagjes uit

DEN HAAG - Een dagje uit is gedaald in populariteit. Daardoor wordt er minder uitgegeven aan een drankje en hapje onderweg.

Tussen 2009 en 2011 zijn de jaarlijkse uitgaven aan consumpties tijdens dagtripjes met 130 miljoen teruggelopen tot 11,3 miljard. Dat blijkt uit tweejaarlijks onderzoek van NBTC-NIPO Research. economische crisis De terugloop in vrijetijdsactiviteiten minstens een uur het huis uit, zonder overnachting is vooral te wijten aan de economische crisis, menen de onderzoekers. Maar er is ook meer concurrentie op de vrijetijdsmarkt gekomen, zegt onderzoekster Anke ten Velde. Er zijn binnenshuis nieuwe activiteiten bijgekomen, waardoor mensen minder uithuizig bezig zijn. Denk aan gamen en ni …
Dit is 42% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?