Mondelez zet aanval in op Nestlé en Douwe Egberts

AMSTERDAM - Met cupjes van het nieuwe merk Velours Noir voor de Nespresso-machine probeert het Amerikaanse koffiebedrijf Mondelez een plek te krijgen in de Nederlandse koffiemarkt. De fabrikant heeft een exclusieve deal met Albert Heijn om de capsules prominent in het schap te zetten. Het is voor het eerst dat Mondelez in Nederland koffie verkoopt.

Sinds twee weken is het luxe merk Velours Noir van het Amerikaanse koffie- en snackbedrijf Mondelez bij de grootste supermarkt van Nederland verkrijgbaar. Mondelez (voorheen: Kraft) is in Nederland de derde aanbieder van koffiecupjes, nadat Douwe Egberts (nu: D.E Master Blenders) met lOr Espresso in 2011 een alternatieve capsule lanceerde voor de succesmachine van Nespresso. De cups van Mondelez, dat ook bonen en filterkoffie op de markt brengt, zijn vooralsnog niet goedkoper dan die van DE. De komst van de Amerikanen hoeft geen slecht nieuws te zijn voor Nestlé en DE, zegt retaildeskun …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?