Minder lezers christelijke kranten

De grote landelijke dagbladen zagen hun betaalde oplage in 2010 stijgen. |beeld ANP / Valerie Kuypers Economie
De grote landelijke dagbladen zagen hun betaalde oplage in 2010 stijgen. |beeld ANP / Valerie Kuypers

AMSTERDAM - Voor het eerst in jaren neemt de oplage van landelijke dagbladen weer toe. Christelijke media vormen echter een uitzondering.

De grote landelijke dagbladen zagen hun betaalde oplage in 2010 stijgen, zo blijkt uit de jaarcijfers van Het Oplage Instituut. De stijging is een trendbreuk met jaren van alom dalende oplagen. De grootste stijger is NRC Next, dat ten opzichte van 2009 bijna 7 procent meer kranten verkocht. Ook de Volkskrant, De Telegraaf, Trouw en het AD zagen hun oplage stijgen. De enige dalers onder de 'seculiere landelijke dagbladen' zijn NRC Handelsblad en het Financieele Dagblad, dat de oplage met 3,5 procent zag afnemen. Opmerkelijk is dat geen van de christelijke kranten erin slaagde de oplage t …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?