Microsoft geeft adverteerders ruimte op Messenger

AMSTERDAM - Bedrijven krijgen veel meer ruimte om te adverteren op de populaire chatdienst MSN Messenger van Microsoft. Het Amerikaanse softwareconcern hoopt daarmee een deel van de investeringen in de verbeteringen van het programma terug te verdienen, zo zei directeur Joost Nienhuis van MSN Nederland over de stap.
Microsoft lanceerde donderdag een nieuwe, flink opgeknapte versie van Messenger, die volgens Nienhuis ,,kwalitatief hoogwaardige audio en video'' biedt voor communicatie via het internet. ,,Video en spraak waren niet altijd even gemakkelijk. Messenger bestaat nu nog vooral uit tekst. Dat zal straks veranderen.''Wie echter een videoverbinding activeert, stuit mogelijk eerst op een reclamefilmpje van zeven seconden. Dit is een van de nieuwe mogelijkheden voor bedrijven om te adverteren. Daarnaast kunnen adverteerders binnen de geopende gespreksvensters verwijzingen plaatsen naar eigen websites o …
Dit is 26% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?