Met de ovenkroket uit de crisis

Bart Bakker: ‘De mensen die hun gasten voorheen een leverworstje voorschotelden, kiezen nu weer voor de bitterbal.’ Economie
Bart Bakker: ‘De mensen die hun gasten voorheen een leverworstje voorschotelden, kiezen nu weer voor de bitterbal.’ | beeld Raymond Rutting
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Bart Bakker van Royaan noemt het een ‘revolutie’, zijn ovenkroket. Het bedrijf hielp de snack af van een hardnekkig slappekorstimago en wordt daarvoor beloond met een stevige omzetgroei.

Oostzaan

De topman van het meest toonaangevende snackbedrijf van Nederland zegt het, dus dan moet er wel een kern van waarheid in zitten: ‘Er zit weer schwung in het vriesvak.’ Waarom? ‘Omdat er een revolutie gaande is waardoor Nederland de krokante snack weer omarmt. Een revolutie rondom de ovenkroket.’

Lange tijd ging het slecht in de krokettenwereld, zegt topman Bart Bakker van Royaan, het bedrijf dat donderdag zijn jaarcijfers presenteerde en vooral bekend is van de merken Kwekkeboom en Van Dobben. De crisisjaren lieten immers ook in het vriesvak van de supermarkt diepe groeven achter, z …
Dit is 13% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief