Meer hulp bij klacht over bank

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Klagen over banken en verzekeraars wordt makkelijker. Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) gaat klagers actief bijstaan bij het opstellen van hun klacht. Ook bij het voeren van verweer tijdens de procedure wordt hulp verleend.

Amsterdam

Dat blijkt uit het jaarverslag dat Kifid maandag presenteerde. Wie wil klagen over zijn woekerpolis, effectenleaseproduct, verzekering of hypotheek kan zich melden bij de rechter, maar ook bij dit in Den Haag gevestigde instituut. Kifid gaat een nieuwe koers varen. Het gaat consumenten helpen bij het formuleren van hun klacht. Daarvoor zijn al bijna dertig secretarissen aangesteld. De klager moet van hen uitleg krijgen over de juridische en financiële finesses van hun mogelijke zaak. Vervolgens wordt hulp geboden bij het verwoorden van de klacht.

Zo moeten klagers beter kunnen opbo …
Dit is 30% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief