Meer duurzaam voedsel verkocht, ondanks crisis

Meer voedsel met duurzaamheidssticker in het schap. Besteding consument in miljoenen euros en ontwikkeling in procenten per productgroep. |beeld de Volkskrant Economie
Meer voedsel met duurzaamheidssticker in het schap. Besteding consument in miljoenen euros en ontwikkeling in procenten per productgroep. |beeld de Volkskrant

AMSTERDAM - Ondanks de crisis hebben consumenten vorig jaar een kwart meer uitgegeven aan duurzaam voedsel dan in 2011.

Terwijl de totale uitgaven aan voeding licht daalden, steeg de omzet van milieu- en diervriendelijke producten in 2012 tot 2,2 miljard euro. Dat blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel 2012, die jaarlijks door het ministerie van Economische Zaken wordt gepubliceerd. De meeste dier- en milieuvriendelijke producten gingen over de toonbank bij supermarkten. De grootgrutters maakten ruimte in de schappen voor verantwoorde A-merken en verduurzaamden hun huismerken. Dat leidde tot een stijging van de verkoop met 34 procent. Van alle etenswaren die in Nederland verkocht werden, was vorig jaar 5 …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?