Max Havelaar gaat eigenzinnig verder

AMSTERDAM - Stichting Max Havelaar zet de koers van vernieuwing door. Gisteren presenteerde de fairtrade-organisatie de restyling van het 'eerlijke' merk. De verpakkingen veranderen en het logo met het koffieboertje verdwijnt. Max Havelaar wil definitief af van het solide geitenwollen sokken-imago.
,,We waren te zwaar op de hand'', vindt S. Peijnenburg, directeur van de Stichting Max Havelaar. ,,We speelden veel in op de inhoud en op het feit dat boeren in de ontwikkelingslanden zielig en arm zijn. Maar ze zijn ook trots en hebben vreugde in hun werk. Het is veel leuker om dat aspect naar voren te schuiven.''Max Havelaar zet zich in voor boeren in 32 ontwikkelingslanden in Centraal- en Zuid-Amerika, Afrika en Azië. Ze krijgen een minimumprijs voor hun producten, die de organisatie dan weer doorberekent aan de consument. Peijnenburg: ,,Er zijn inmiddels zo'n 500.000 boeren bij ons aangesl …
Dit is 13% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?