Marktaandeel Albert Heijn fors lager

ZAANDAM - Het marktaandeel van supermarktketen Albert Heijn is hard aan het zakken. In het tweede kwartaal van dit jaar had de keten 22,1 procent van de markt in handen. Een jaar eerder was dat nog 24,5 procent.
Elk procentpunt marktaandeel betekent op jaarbasis een omzet van circa 250 miljoen euro. Albert Heijn had in het eerste kwartaal een marktaandeel van 22,8 procent, tegen 24,7 een jaar eerder. De neergang is dus gestaag. Dat blijkt uit de supermarktmonitor van marktonderzoeksbureau GfK die vrijdag via derden is verspreid. Ook Laurus (Edah, Konmar, Super de Boer) zag het aandeel fors inkrimpen. Vooral door het afstoten van vestigingspunten zakte het aandeel van Laurus in het tweede kwartaal van 20,8 naar 17,2 procent. Albert Heijn wil niet reageren op de cijfers. ,,Wij geven een keer per jaar ma …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?