Makro wil klantgericht zijn

De visafdeling van het filiaal van groothandel Makro in Amsterdam. Makro gaat een nieuwe koers voor en met ondernemers varen. De plannen werden gisteren in Amsterdam gepresenteerd.|beeld ANP/Olaf Kraak Economie
De visafdeling van het filiaal van groothandel Makro in Amsterdam. Makro gaat een nieuwe koers voor en met ondernemers varen. De plannen werden gisteren in Amsterdam gepresenteerd.|beeld ANP/Olaf Kraak

AMSTERDAM - Groothandel Makro neemt zijn zeventien vestigingen verder op de schop. De keten gaat ondernemers meer adviseren en biedt zelfs trainingen en opleidingen.

Niet alleen handelen in producten als wijn, kaas of koffie, maar ook in bedrijfshulpverlening of bank- en verzekeringszaken. De vestiging Amsterdam is hier als eerste mee van start gegaan. Van oorsprong is Makro een kale cash&carry-groothandel waar de klanten tussen magazijnstellingen snel zelf hun karren vullen met grootverpakkingen. Dat is niet genoeg om ondernemers te binden, vindt de twee jaar terug aangetreden directie. Dus wordt ingezet op extra service en advies. Zo begon Makro een eigen bezorgdienst en zijn veertig buitendienstmedewerkers op pad om ondernemers te bezoeken. I …
Dit is 27% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?