Liegen? Blijven lachen

Liegen mag niet. Maar het gebeurt wel. Veel consumenten klagen dat verkopers in winkels leugens, hele en halve waarheden niet altijd weten te onderscheiden. Maar gelukkig: verkopers worden nogal eens betrapt.
Zo verwijderde de elektronicaketen Media Markt onlangs het logo 'HD-ready' uit alle reclame-uitingen voor bepaalde platte tv's. Die dure toestellen waren namelijk helemaal niet klaar voor de moderne HD-techniek, zo moest het bedrijf schoorvoetend toegeven na kritiek van de Consumentenbond. Maar hoe weer je je als consument tegen gesjoemel als je geen Consumentenbond achter je hebt staan? Let op de marketingtruc van de verkoper, leert onderzoek aan de faculteit gedragswetenschappen van de Universiteit Twente. Mensen laten zich eerder iets aansmeren door een verkoper die plezier heeft in zijn …
Dit is 19% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?