Laat de klant maar weer komen

DEN HAAG - Al jaren klagen klanten van banken over belabberde dienstverlening en sluiting van filialen. Zozeer dat in de Tweede Kamer discussie ontstond over een wettelijke eis aan het 'serviceniveau' van financiële instellingen. Bij steeds meer banken mag de doorsnee klant nu opeens weer ouderwets over de vloer komen.
'Doe het zelf allemaal maar', was de boodschap van het bankwezen sinds bankieren via het internet mogelijk werd. Kosten noch moeite zijn gespaard om rekeninghouders zover te krijgen dat zij enkel nog via een inlogprocedure in contact treden met hun geldbeheerder. ,,Terwijl de contant-geldhandelingen afnemen, ontwikkelt elektronisch bankieren zich stormachtig'', stelde ABN Amro-topman Rijkman Groenink tevreden vast. Dat bood de banken - net als eerder al met de komst van de pinautomaat - de mogelijkheid verder te bezuinigen op baliepersoneel en filialen te sluiten. Voor grote geldzaken als een …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?