Kwaliteitsfiets trapt zich door tegenwind

AMSTERDAM - De populariteit van dure kwaliteitsfietsen neemt zelfs in tijden van economische crisis toe. Mensen kiezen vaker voor een sportieve of elektrische fiets van goede kwaliteit en zijn bereid daar flink voor te betalen. De Nederlandse fietsfabrikant Accell plukt er de vruchten van.

Accell, bekend van de fietsmerken Batavus, Sparta en Koga-Miyata, zag de nettowinst in de eerste helft van dit jaar met 15 procent stijgen tot ruim 22 miljoen euro. De omzet ging met 9 procent omhoog naar 333 miljoen euro. Ook rekent het voor heel 2009 op een hogere winst en omzet. ,,Niet veel bedrijven kunnen dat zeggen in deze crisistijden'', reageerde een analist. Vooral de elektrische fiets is erg populair, niet alleen in Nederland, maar ook in Duitsland en Frankrijk. Bij Accell liep vorige week het miljoenste exemplaar van de band. Het bedrijf uit Heerenveen is Europees marktleider …
Dit is 19% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?