Krantenlezer krijgt autoreclame op maat

Peugeot is koploper in het aantal krantenadvertenties. |beeld EPA / Sandro Campardo Economie
Peugeot is koploper in het aantal krantenadvertenties. |beeld EPA / Sandro Campardo

DEN HAAG - Waar sommige bedrijven minder adverteren in dagbladen, zijn autoreclames juist steeds vaker in de krantenkolommen te vinden. Hoe kan dit?

Onder krantenlezers bevinden zich veel autoliefhebbers, zegt Erik Grimm van Cebuco, het platform van dagbladen dat de impact van advertenties zichtbaar wil maken. Krantenlezers zijn volgens hem potentiële autokopers. Het zijn vaker mensen die een baan hebben en dus een auto nodig hebben. Ook hebben krantenlezers meestal meer welstand: zij beschikken gemiddeld genomen over wat meer inkomen. Verder passen advertenties voor autos goed bij de krant die immers ook nieuws over automerken of zelfs autotesten publiceert, vervolgt hij. In regionale kranten kun je daarbij ook het adres zetten van …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?